Loading...
Servicii2018-10-10T10:01:44+00:00

SERVICII

În vederea realizării obiectivului său, Camera de Comerț și Industrie Bihor oferă o gamă variată de servicii și activități menite să susțină și să înlesnească activitatea comercială în județul Bihor.

Asistență și consultanță în afaceri

Compartimentul de Asistență și Consultanță oferă asistență pentru:

  • constituirea societăților comerciale, sucursalelor și filialelor
  • modificarea actelor constitutive referitoare la asociați (cesiuni sau cooptări de asociați), sediu(declarări prelungiri și modificări), puncte de lucru(declarări, prelungiri sau radieri), completare de obiect de activitate, modificare administrator(numire sau radiere), majorare sau reducere capital social, dizolvări, radieri, fuziuni, divizări;
  • constituirea persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale precum și modificări ale acestora;
  • constituirea asociațiilor și fundațiilor precum și modificări ale acestora.

Parcurgem toți pașii, de la rezervarea numelui, depunerea capitalului social, completarea formularelor, redactarea actelor constitutive a declarațiilor, contractelor de comodat, împuternicirilor precum si a hotărârilor referitoare la mențiunile de modificare a actelor constitutive, până la ridicarea actelor.

Arhiva electronică de garanții reale

Arhiva electronică de garanții reale mobiliare este un sistem de evidență a priorității garanțiilor reale mobiliare și publicitare, structurat pe persoane și pe bunuri, o bază de date unde sunt înregistrate operațiunile privind garanțiile reale mobiliare având ca Autoritate de Supraveghere Ministerul Justiției.Garanţiile reale mobiliare asigură îndeplinirea unei obligaţii civile sau comerciale născută din contractele încheiate între persoane fizice sau juridice.

Implementarea în sistemul Camerei de Comerț și Industrie Bihor a Arhivei electronice a avut ca efect înlăturarea obstacolelor din calea convențiilor comerciale cu scopul de a facilita accesul firmelor, fie ele mari sau mici și indiferent de potențialul lor economic la obținerea de credite în condiții mai avantajoase.

Prioritatea creanțelor garantate ale căror garanții mobiliare înscrise în Arhiva Electronică este protejată de lege și executarea garanțiilor este ușurată de mijloacele de identificare a bunurilor descrise în contractele de garanție. În același timp, creanțele negarantate, publicate in Arhiva, sunt protejate, dând prioritate la executare creditorului dobânditor inițial, in raport cu alți creditori cesionari succesivi.

Rolul Arhivei este de a proteja creditorii care şi-au constituit ipoteci mobiliare înscrise la Arhivă; înscrierea în Arhivă conferă creditorului ipotecar dreptul de a-şi putea recupera creanţa prin executarea bunului ipotecat de debitor, înaintea creditorilor ipotecari ale căror drepturi asupra bunului ipotecat au un rang de prioritate inferior. Consultarea Arhivei oferă creditorilor date exacte prin care pot evalua riscul unei tranzacţii ce urmează a fi încheiată cu un debitor.

Dreptul de a opera înregistrări este rezervat operatorilor arhivei şi agenților împuterniciți de aceștia.

Camera de Comerţ şi Industrie Bihor are calitatea de agent împuternicit al Operatorului Camera de Comerţ şi Industrie a României, având dreptul de a înscrie formularele de aviz de garanţie în sistemul de administrare al AEGRM prin redarea fidelă a conţinutului formularului primit.

Mijloacele logistice de care dispune serviciul de Arhiva Electronică al Camerei de Comerț și Industrie Bihor alături de consultanța juridică de drept comercial, adaptată fiecărui caz în parte, garantează un serviciu de calitate, care protejează prin profesionalism nu numai cerințele de publicitate prevăzute de lege dar și interesele de confidențialitate specifice mediului de afaceri.

Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare oferă celor interesați:

  • înregistrarea contractelor de garanţie reală mobiliară (de gaj);
  • înregistrarea creanţelor pe care diferite instituţii ale statului le au de recuperat de la debitori;
  • înregistrarea contractelor de gaj transcrise la Judecătorie;
  • eliberarea unor certificate obţinute în urma căutării în Arhiva Electronică care conţin informaţii referitoare la numărul contractelor de garanţie reală mobiliară (de gaj) înregistrate de un creditor/debitor.

Ce se înscrie în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare?

1. Ipotecile mobiliare care au ca obiect:

a) creanţe băneşti născute din contractul de vânzare, contractul de locaţiune sau orice alt act încheiat cu privire la un bun, cele rezultate dintr-un contract de asigurare, cele născute în considerarea asumării unei obligaţii sau a constituirii unei garanţii, a folosirii unei cărţi de credit ori de debit ori a câştigării unui premiu la o loterie sau alte jocuri de noroc organizate în condiţiile legii;

b) creanţe constatate prin titluri nominative, la ordin sau la purtător;

c) conturi bancare;

d) acţiuni şi părţi sociale, valori mobiliare şi alte instrumente financiare;

e) drepturi de proprietate intelectuală şi orice alte bunuri incorporale;

f) petrolul, gazul natural şi celelalte resurse minerale care urmează a fi extrase;

g) efectivele de animale;

h) recoltele care urmează a fi culese;

i) pădurile care urmează a fi tăiate;

j) bunurile corporale care fac obiectul unui contract de locaţiune, care sunt deţinute în vederea vânzării, închirierii ori furnizării în temeiul unui contract de prestări de servicii, care sunt furnizate în temeiul unui contract de prestări de servicii, precum şi materia primă şi materialele destinate a fi consumate sau prelucrate în exploatarea unei întreprinderi, produsele în curs de fabricaţie şi produsele finite;

k) echipamentele, instalaţiile şi orice alte bunuri destinate să servească în mod durabil exploatării unei întreprinderi;

l) orice alte bunuri mobile, corporale sau incorporale.

2. Clauzele de rezervă a proprietăţii, pactele de răscumpărare ori cesiunile de creanţă încheiate în scop de garanţie.

Cine poate solicita înscrierea avizelor de garanţie?

  • CREDITORUL ipotecar persoana fizica / juridica sau reprezentantul său, împuternicit prin procura autentică sau împuternicire avocaţială, poate solicita înscrierea in arhiva a oricărui tip de aviz de garanţie
  • DEBITORUL – persoana fizica / juridica – al obligaţiei garantate reprezentantul său, împuternicit prin procura autentică sau împuternicire avocaţială poate solicita înscrierea în arhivă a avizului de ipotecă iniţial
  • CONSTITUITORUL ipotecii persoana fizica / juridica sau reprezentantul său, împuternicit prin procura autentică sau împuternicire avocaţială, poate solicita înscrierea in arhiva numai a avizului de garanţie iniţial si a avizului de garanţie de extindere a ipotecii.

Ce acte sunt necesare?

  • In vederea înscrierii unui aviz de garanţie în arhiva solicitantul va prezenta operatorului următoarele acte:
    1. formularul de aviz completat lizibil la toate rubricile, in 2 exemplare originale semnat de solicitant depus personal sau de împuternicit cu procură autentică specială;
    2. dovada calităţii de parte interesată care poate fi :
    • pentru administratori – certificat constatator de la Oficiul Registrul Comerţului
    • pentru delegatul persoanei juridice, alta decât administratorii, procura notarială autentică specială.
    • pentru reprezentanţii instituţiilor publice – delegaţie de serviciu
    • consilier juridic angajat in perioada inscrierii in AEGRM , declaratie pe propria raspundere a administratorului pentru consilierul juridic angajat.
    1. dovada plătii taxelor de înregistrare în arhivă;
    2. actul de identitate si acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

    Formularul de aviz de garanţie trebuie completat în limba română şi înaintat pe suport de hârtie, în dublu exemplar, semnat de solicitant, în vederea înregistrării in arhiva. Orice ştersături, adaugiri sau modificari care apar pe formularul de aviz vor fi certificate de solicitanţi prin semnătura.

    Înscrierea unui formular de aviz de garanţie poate fi respinsa daca avizul este incomplet, ilizibil sau a fost completat fără respectarea cerinţelor legale ori în alt format decât cel acceptat de arhivă.

    În cazul unui refuz, solicitantul va fi informat asupra deciziei şi motivelor care au stat la baza ei, în termen de 5 zile lucrătoare. Arhiva va atribui un număr unic de înregistrare însoţit de cifrele anului, data, ora, minutul şi secunda când s-a efectuat înregistrarea. Numărul de înregistrare determină gradul de prioritate a drepturilor asupra bunului afectat garanţiei.

Servicii de căutare în arhivă

Cum si ce se poate cauta?

Orice persoana interesata poate adresa agentului autorizat o cerere de cautare in arhiva dupa urmatoarele criterii, (criterii care vor da rezultate exacte , reale ):

  • Numele debitorului si/sau a creditorului
  • Numarul de identificare a avizului de ipoteca (ID-ul)

Obligatiile operator, respectiv a agentilor  AEGRM conf. HOTĂRÂREA NR. 802 din 30 septembrie 1999 privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea şi funcţionarea a Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare Art. 11 – (3) Înscrierea avizelor de garanţie constituie o simplă activitate administrativă. Personalul operatorilor şi agenţii autorizaţi nu vor verifica corectitudinea informaţiilor din avizul de garanţie, concordanţa dintre avizul de garanţie şi faptele juridice care stau la baza acestuia sau valabilitatea acestor fapte juridice.

Certificate de origine

Camera de Comerţ şi Industrie  Bihor este abilitată, prin Legea 335/2007, cap. II, art. 4, lit. e, să emită certificate de origine.

Certificatul de origine este un document utilizat în comerţul internaţional care atestă originea marfurilor care poate fi stabilita astfel:

  • mărfurile au fost obtinute in intregime într-o anumită ţară.
  • mărfurile au fost supuse ultimei transformari sau prelucrări substanțiale, justificată economic, din care a rezultat un produs nou sau care reprezintă un stadiu de fabricație important.

Acte necesare obţinerii unui certificat de origine:

Pentru eliberarea certificatelor de origine privind exportul românesc, exportatorul român depune un formular-cerere tipizat eliberat de CCI Bihor, însoţit de următoarele documente:

  • declaraţia producatorului de origine;
  • factură externă;
  • alte documente care să ateste originea: certificat de origine străin, declaraţie vamală, fişa tehnologică a produsului etc.

Certificatul de origine se eliberează pe loc.

Taxă certificat de origine Membri Non-membri
TVA inclus 240 Lei 435 Lei

Standarde ASRO

Camera de Comerţ şi Industrie Bihor a înfiinţat în baza Protocolului și a Contractului de colaborare din 14.03.2007 cu Asociaţia Română de Standardizare ASRO, Centru Zonal Bihor cu obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor ASRO, structură creată in sprijinul comunității de afaceri. În cadrul acestui centru, reprezentantul Camerei Bihor acordă informare și asistență în domeniul standardizării și pune la dispoziția celor interesați, standarde si colecții de standarde (standarde europene adoptate la nivel național, standarde române originale, standarde internaționale precum ISO si CEI), directive europene și reglementările privind standardele naționale care le însoțesc.

Astfel agenţii economici bihoreni beneficiază de următoarele servicii:

  • consultarea gratuită a revistei „Standardizarea”
  • consultarea gratuită a revistei „Buletinul Standardizării”
  • consultanţă în domeniul standardizării;
  • comercializarea standardelor pe suport de hârtie;
  • achiziţionarea contra-cost a Catalogului Standarde Române pe CD;
  • achiziţionarea contra-cost a standardelor profesionale;
  • acces la informaţii actualizate în domeniul standardizării.
  • acordarea consultanţei în domeniul standardizării;

Curtea de Arbitraj Comercial

Instituţia juridică a arbitrajului ad-hoc, illotempore, a fost reglementată în Cartea a IV-a „Despre arbitri” din Codul de procedură civilă adoptat în 1865, promulgat la 11 septembrie 1865 şi pus în aplicare la 1 decembrie 1865 şi a evoluat de-a lungul timpului paralel cu justiţia.
În prezent, Arbitrajul comercial este instituţionalizat, Curţile de Arbitraj Comercial fiind organizate şi funcţionând pe lângă Camerele de Comerţ şi Industrie, ca entităţi neguvernamentale, fără personalitate juridică, independente în exercitarea atribuţiilor ce le revin.
Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, ca instituţie de utilitate publică, în temeiul art.5 din Decretul Lege nr. 139/1990, art. 353(1) din Codul de procedură civilă şi confom propriului Statut, a promovat reînnodarea unei tradiţii vechi atunci când s-a decis reluarea activităţilor de arbitraj, ca domeniu specific de soluţionare a litigiilor, în principal comerciale, ale operatorilor economici. Astfel, la 30 iunie 1999 s-a aprobat Regulamentul Comisiei de Arbitraj care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2000.
Activitatea de arbitraj a fost şi este prevăzută de Codul Civil român ca o formă alternativă a administrării justiţiei, în domenii în care părţile pot opta pentru această soluţie.
Avantajul arbitrajului constă în celeritate, costuri mai mici şi caracterul definitiv al hotărârii. Această activitate jurisdicţională este autonomă şi se desfăşoară potrivit prevederilor legii precum şi a regulilor proprii ale fiecărui organ arbitral.

Procedura de arbitrare se finalizează, la fel ca la instanţele judecătoreşti, prin pronunţarea unei hotărâri. Această hotărâre este definitivă şi obligatorie şi se bucură de aceeaşi putere ca o hotărâre judecătorească, putând fi pusă în executare silită prin mijloacele stabilite de către Codul de Procedură Civilă.
Se consideră că este acordul de voinţă al părţilor unui raport juridic patrimonial (civil, comercial, de comerţ internaţional), prin care acestea hotărăsc să soluţioneze prin arbitraj litigiile prezente sau viitoare generate de raportul juridic respectiv. Inserarea într-un contract comercial a clauzei de arbitraj, în caz de litigiu, „Orice litigiu patrimonial decurgând din sau în legătură cu acest contract, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, încheierea, executarea sau desfiinţarea lui, va fi soluţionat prin arbitraj organizat de Curtea de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, în conformitate cu Regulamentul şi Regulile de procedură arbitrală ale acestei Camere. Hotararea arbitrală este definitivă şi obligatorie.” îndreptăţeşte partea interesată să ceară soluţionarea acestuia pe calea arbitrajului, fiind exclusă competenţa instanţelor judecătoreşti.

În esenţă, avantajele recurgerii la arbitrajul comercial sunt următoarele:

  • litigiul este judecat de arbitri specializaţi, profesionişti cu o excelentă reputaţie, imparţiali şi independenţi, aleşi de părţi, care au deplină încredere în aceştia;
  • dezbaterile în cauză şi dosarul litigiului sunt confidenţiale, nici o persoană străină neputând avea acces la dosar, fără acordul scris al părţilor;
  • cheltuielile arbitrale sunt mult mai reduse decât cheltuielile de judecată ocazionate de soluţionarea definitivă a litigiului la o instanţă de drept comun;
  • simplitatea procedurii arbitrale permite o soluţionare rapidă şi definitivă a litigiului – de regulă, în cel mult 6 luni de la data constituirii tribunalului arbitral;
  • înainte de începerea procedurii arbitrale, părţile pot apela la o procedură de conciliere sau mediere, cu caracter facultativ, instrument prin care se pot armoniza interesele părţilor, evitându-se litigiile comerciale, cu toate inconvenientele lor;
  • împotriva sentinţei arbitrale nu se pot exercita căi de atac cu excepţia unei acţiuni în anulare vizând doar motive de nelegalitate şi nu de netemeinicie.

Protecția proprietății Industriale

Având în vedere importanța proprietății intelectuale, prin care se înțelege: ”totalitatea drepturilor asupra creațiilor geniului uman referitoare la: invenții, modele de utilitate, desene și modele, mărci de fabrică, de comerț și de servicii, topografii de  circuite integrate, soiuri de plante, nume comerciale, indicații de proveniență sau denumiri de origine” în dezvoltarea și dinamizarea economiei, d-l Varga Gabor, Directorul General al Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci, a avut inițiativa înființării unor centre regionale.

Prin intermediul Centrului Regional pentru Promovarea Protecţiei Proprietăţii Industriale, comunităţii / mediului de afaceri  îi sunt puse la dispoziţie Buletine Oficiale de Proprietate Industriala, Revista Româna de Proprietate Industriala, CD-rom-uri ca baze de date care conţin informaţii publice referitoare la  obiectele de proprietate industriala, respectiv invenţii, mărci, desene si modele industriale, precum si broşuri, prospecte, legislaţie internă și internaţională în domeniu.

Serviciile Centrului Teritorial de Promovare a Protecţiei Proprietăţii Industriale  pot fi rezumate astfel:

  • informare şi mediatizare asupra problemelor referitoare la proprietatea industrială şi a evenimentelor legate de acest domeniu, prin toate mijloacele de care Centrul Teritorial dispune, prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie şi anume mass-media, buletin informativ, seminarii, simpozioane, târguri, expoziţii, etc.
  • asistenţă la identificarea, protejarea, înregistrarea, evidenţierea, obiectelor de proprietate industrială: mărci, desene, indicaţii geografice, brevete, modele de utilitate;
  • sprijin formal, informal şi logistic acordat agenţilor economici interesaţi de problemele proprietăţii industriale;
  • asistenţă la redactarea documentaţiilor pentru înregistrări obiecte de proprietate industrială şi pentru cercetări documentare referitoare la acestea;
  • cercetare documentară şi asistenţă referitoare la stabilirea denumirii şi graficii mărcii dorite pentru obţinerea înregistrării, asupra clasificării produselor şi / sau serviciilor;
  • cercetare documentară şi asistenţă privind utilizarea informaţiilor la stabilirea şi descrierea desenului sau modelului industrial;
  • cercetare documentară şi asistenţă în domeniul brevetelor şi a modelelor de utilitate;
  • acces la baze de date naţionale şi internaţionale în domeniul proprietăţii industriale;

Coduri de bare

Interesul pentru diversificarea serviciilor oferite operatorilor economici s-a reflectat în încheierea de acorduri de cooperare cu diverse instituții de nivel național, zonal

Astfel, în 28.03.2006 Camera de Comerţ şi Industrie Bihor a încheiat un Contract de prestație cu S.C. Translogistic S.R.L., societatea împuternicită de către Asociaţia Română pentru Paletizare și Containerizare- A.R.P.C. În baza acestui contract Camera de Comerț, a introdus un nou serviciu și anume prestații de intermediere privind aplicarea tehnologiei standardizate de codificare cu coduri de bare a produselor, furnizarea documentației și a indicativului A.R.P.C, pentru asigurarea unicității.

Certificat de forță majoră

Camera de Comerț si Industrie Bihor este abilitată în temeiul juridic al dispozițiilor legale speciale instituite de Cap. 2, art.4, lit. j. din Legea nr 335/2007 – ”Legea Camerelor de Comerț” și în baza Statutului propriu ,cu referire la atribuțiile Camerei de Comerț și Industrie Bihor, să emită, la cerere, pe baza unor acte temeinic justificate, avize de atestare a cauzei de forță majoră.

Întrucât Avizul de Forță Majoră trebuie emis în cel mult 15 zile de la producerea evenimentului, documentația completă trebuie depusă la Camera de Comerț și Industrie Bihor, cu minim 4 zile înainte de expirarea perioadei legale.

Documente necesare emiterii avizului de Forță Majoră

  • Cerere de eliberare a avizului de forță majoră, semnată de reprezentantul legal;
  • Copie contract cu partenerul afectat de neîndeplinirea obligațiilor contractuale, de către solicitant, în care este prevăzută clauza de forță majoră;
  • Documente / Adrese emise de autorități locale sau naționale, din care să reiasă producere si înregistrarea situației / evenimentului de forță majoră: Inspectoratul pentru situații de Urgență, Primării, Administrație Națională de Meteorologie, etc. ( în funcție de forța majoră reclamată);
  • Documente / Adrese care să conțină prezentarea situației de forță majoră, intervalul de producere și efecte;
  • Planșe fotografice / înregistrări privind efectele situației / evenimentului;
  • Notificări adresate partenerului contractual în legătură cu apariția evenimentului invocat și efectele sale asupra derulării operațiunilor contractuale;
  • Alte documente care să justifice eliberarea certificatului de forța majoră (note de constatare, polițe de asigurare, raport detaliat privind succesiunea evenimentului).

Documentele se prezintă  în original sau în copie certificată de solicitant. Solicitantul își asumă întreaga răspundere, inclusiv penală, pentru veridicitatea datelor prezentate odată cu solicitarea adresată Camerei de Comerț si Industrie Bihor, de avizare a evenimentului de forță majoră.

Expoziții / Misiuni economice

Camera de Comerț și Industrie Bihor, vă face cunoscută posibilitatea de a participa la târguri şi expoziţii internaţionale cu finanţare de la bugetul de stat.

Astfel, în baza prevederilor OUG nr. 120/2002, a Hotărârii 296/2007, a Ordinului 1043/2007 şi a Ordinului 455/2016 privind Programul de promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, administrează fondurile de participare a operatorilor economici, sub pavilion naţional, la târguri şi expoziţii internaţionale, în vederea promovării exportului de produse româneşti pe pieţele ţintă.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat suporta, parţial sau total, din fonduri de la bugetul de stat cheltuielile privind participarea la târguri si expoziţii internaţionale, după cum urmează:

–          suportarea a 50% din cheltuielile privind transportul si cazarea pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice,

–          suportarea totala a cheltuielilor privind:

  • transportul, asigurarea si manipularea exponatelor, mostrelor si materialelor publicitare, formalitatile vamale aferente acestora,
  • depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfasurarii actiunii promotionale,
  • elaborarea proiectului de execuţie a standului,
  • închirierea, construirea si/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente,
  • cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale,
  • cheltuielile de reprezentare si de protocol
  • cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează si coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramura sau a asociatei profesionale care contribuie la realizare acţiunii respective
  • cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare si promovare cu caracter economic general si pentru mediatizarea prezentei romaneşti la acţiunile promoţionale
  • cheltuielile aferente comisionului prevăzut in contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate  pe produse si mini-expoziţiilor, precum și
  • alte cheltuieli care se justifica a fi alocate pentru realizarea târgurilor si expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului de credite.

Programul de participare la târguri şi expoziţii internaţionale, cu finanţare de la bugetul de stat, se elaborează, anual, de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în colaborare cu structurile asociative cu atribuţii şi activitate în domeniul exportului şi se aprobă de ordonatorul principal de credite, cu acordul Consiliului de Export.

Informații suplimentare privind lista cu târgurile eligibilie si alte detalii găsiți pe http://dce.gov.ro/

Consultanță RSI

Responsabilitatea socială este una din oportunitățile care pot fi exploatate pentru aplicarea dezvoltării durabile.
Cunoașterea locului, rolului, mizelor, valorilor RSI și adoptarea și integrarea practicilor și comportamentelor responsabile este impusă de următoarele aspecte relevante: racordarea la inițiativele europene de bună practică în domeniul RSI; necesitatea implicării camerelor de comerț și industrie în aplicarea Strategiei Naționale a RSI și de creșterea numărului celor care preferă colaborarea cu societăți comerciale responsabile.

Participarea reprezentanțelor CCI Bihor la sesiuni de instruire privind conceptul și practicile RSI, destinate dezvoltării competențelor și soluțiilor necesare pentru adaptarea potențialului operativ al angajaților la provocările dezvoltării durabile în general și la funcționarea birourilor de asistență RSI în special, urmată de conectarea de resurse informative/documentare și de competențe prin absolvirea cursurilor de manager proiect și formator, a avut ca rezultat elaborarea unui Ghid al consultantului și a unui material-suport ”Promovarea RSI – la nivelul mediului privat de afaceri”.

Ghidul consultantului conține următoarele aspecte relevante pentru abordarea problematicii RSI:

Scopul consultanței îl constituie contribuirea la dezvoltarea, relansarea afacerilor IMM-urilor, care sunt „motorul economiei” și a companiilor în contextul crizei economico-financiare actuale.

Obiectivul general al consultanței îl constituie: propuneri concrete de modalități pentru dezvoltarea, relansarea economică a firmelor prin adoptarea și integrarea în strategiile de bussines a unor practici și comportamente responsabile și durabile.

Obiectivele specifice de urmărit în cadrul consultanței:

  • Comunicarea de informații relevante cu privire la RSI în contextul dezvoltării durabile: definiții uzitate, trăsăturile caracteristice ale RSI, valorile pe care le promovează dar și constrângerile aplicării conceptului;
  • Promovarea impactului pozitiv al adoptării principiilor dezvoltării durabile și ale RSI în strategiile de business ale firmelor pentru afaceri sustenabile pentru motivarea operatorilor economici;
  • Stimularea contribuției IMM-urilor la binele societal și capacitarea lor pentru integrarea preocupărilor de mediu, sociale și de bună guvernanță (transparență, comportament etic) în operațiunile economice și în interacțiunile cu stakeholderii (angajați, clienți, colaboratori, parteneri de afaceri);
  • Adaptarea recomandărilor ISO 26000 la specificitatea IMM-urilor;
  • Familiarizarea cu instrumentele specifice RSI (standarde, certificări, raportări);

Alte servicii

CCI Bihor prin compartimentele sale oferă persoanelor juridice următoarele servicii:

  • Emiterea certificate de uzanțe comerciale, certificate IMM, adeverințe de membru, adeverințe ROMEXPO, etc.
  • Vizarea facturilor comerciale și a altor documente comerciale;
  • Furnizarea liste de firme și de informații punctuale din baza de date a Topului firmelor;
  • Depuneri si solicitări de cereri de ofertă la camere de comerț și ambasade din țară și străinătate;
  • Organizarea de seminarii, simpozioane, prezentări de firmă;
  • Găzduirea unui banner publicitar al firmei pe care o reprezentați pe ccibh.ro,
  • Publicarea în buletinul BH Business a cererilor, ofertelor și reclamelor;
  • Închirierea următoarelor de săli pentru conferințe si evenimente:
  • Sala conferință, suprafață aprox. 82 mp, capacitate maximă 60 de persoane, dotată cu sistem de sonorizare si translație simultană, videoproiector, flipchart;
  • Sala curs, suprafață aprox. 43 mp, capacitate maximă 17 persoane, dotată cu videoproiector, flipchart, tablă interactivă;
  • Sala evenimente, suprafață aprox. 64 mp, capacitate maximă 45 de persoane, dotată cu videoproiector, flipchart, tablă interactivă;
X